Torpet i vinterskrud!

I väntan på att renoveringen ska börja på riktigt, så lägger jag upp några fler före-bilder. Bilderna är tagna när snön (nästan) låg som tjockast! Nästa helg är det påsk och då far vi "hemåt"! Det kommer bli första gången vi är i huset sedan det blev vårt på pappret. Förhoppningsvis har snön försvunnit så mycke att vi kan börja röja i huset. Vi behöver städa ur och tömma på all plank som ligger uppsågad i "kök" och "sovrum". Det ska verkligen bli kul att ta på sig handskarna och ta de första tagen!



Huset som man möter det när man kommer! Kan vara en del av dessa träd som ryker till sommaren, det finns verkligen tillräckligt med fruktträd ändå och man kanske inte vill ha ett precis framför ingången? det sabbar ju alla kort =)



Emeli och Weine framför ladan! Jag tror jag har tänkt den som större när jag suttit i Malmö o funderat märker jag nu..



Närbild! Tycker fönstret med den blå färgen är så fint, en av favoriterna med stället



Framtida badrum, man kan verkligen se det framför sig, eller hur?



En väldigt skraltig spis, jag undrar om den nånsin går att få fin...



Vi köpte stället med innehåll! Bland annat låg det ett almogeskåp i dåligt skick på vinden...



...och här står Emeli och inspekterar en gammal mangel. Känns som man kommer få stor nytta av den ;)



Så här lämnade vi huset, spännande att se hur det ser ut nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ska bli väldigt spännande att få följa renoveringen av ert torp! =) Förstår att ni kommer att tillbringa många helger och andra ledigheter där!



Stället har ju helt klart potential!



Kram!

2010-04-06 @ 12:21:21
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0