Kristihimmelsfärd

Jaha en anning sent kommer nu en uppdatering om vad som hänt under våren! Under kristihimmelsfärdshelgen började vi det stora arbetet med avlopp, vatten och el. Mycke jobbigt arbete men det är ju så värt det den dagen vi har en vattentoalett, dusch, kök och läslampa!


Här hade vi (Johans pappa) kommit en bra bit på vägen men fortfarande en lång lång väg kvar...


Djupa hål åt alla håll på vår baksida! Här trodde jag nog aldrig trädgården skulle repa sig igen, men efter sommaren kan jag säga att den redan har gjort det!


Jag fick testa gräva en bit på säkert avstånd från det verkliga bygget!


Vattenbrunnen som jag tror vi alla var nere en sväng i!


Det blev en hel del grävande förhand också, här runt nybyggda "pumphuset"


När grävningen var klar drog vi el i rören, och här på bilden fick Maya äran att testa om det fungerade och det är väl klart det gjorde det!


Mitt i allt det hårda grävandet var jag tvungen att ta en paus o ägna mig åt lite "mjukare" sysslor. I kragarna odlade jag o Maya blommor som vi hoppades skulle blomma lagom till sommarens bröllop (det hände tyvärr inte, men men..) Vi odlade även sockerärtor, dill, morötter, rödbetor och mycket goda brytbönor!


En liten färgklick i trädgården också!


Slutligen hann vi även med att kolla in vackra Blåviks kyrka där Cissi o Oskar gifte sig i sommras =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0