Projekt Ytterdörr

Vi tänkte att en bra början till renoveringen av torpet är att ha fungerande ytterdörr! Eftersom det är svårt att hitta en ny ytterdörr om passar i den gamla karmen till en inte alltför hög kostnad bestämde vi oss för att göra en egen dörr. Vi har verkligen börjat från scratch med ett par skivor och brädor, men nu när dörrarna är klara har vi faktiskt överträffat våra egna förväntningar! I helgen bär det av till stugan igen och då är det montering av dörr som gäller!


Dag 1 med dörren. Vi började med att rita upp hela dörren på skivor för att se att vi tänkt rätt!


De gamla dörrarna är spegeldörrar och vi försöker bygga så likt som möjligt.


Vips några veckor senare och dörrarna är färdigmålade o fina! Johan har slitit många timmar och jag i några timmar =)


Jag inspekterar!


Ja, det blev mkt bra! Färgen har vi försökt ta så nära som möjligt den gamla. Men vi får se när vi monterar dem om de verkligen passar på plats... Blir färgen helt fel är det i alla fall inte världens största projekt att måla om...men jag tror det kommer bli perfect!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gud vad snygga de blev! Vad duktiga ni (Johan) är! =) Ska bli jättespännande att få se torpet på riktigt nån gång i framtiden!



Hoppas du kryat på dig!

kram!

2010-04-28 @ 10:19:48
URL: http://pernillaohlsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Så piffiga och händiga som ni är känner jag på mig att Kjusebotorp kommer att bli som en dröm. Supernygga dörrar... helt enligt mina redan skyhöga förväntningar på er =) När får man komma och se fyndet?

2010-04-28 @ 14:09:06
Postat av: Jonas Neldborn

Sjukt imponerande dörrbygge!

2011-05-31 @ 17:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0