Long time...

Det är inte så att det inte har hänt så mycket den senaste tiden i mitt liv. Det är snarare tvärtom. Sedan mitt senaste inlägg för några månader sedan har vi hunnit med en hel del fix i stugan, vi har gått på fyra bröllop och dessutom gift oss själva. Det har hänt så mycket att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Därför blir det här bara ett väldigt kort inlägg som en start på min comeback. Faktum är att jag faktiskt funderat på att utöka bloggen till att inte bara handla om renoveringen av vårt torp. Vårt torp är ett fantastiskt ställe och det är så roligt att ha ett hus som vi har chansen att påverka allt i, eftersom allt måste restaureras eller bytas ut. Men saken är den att vi kanske är där ca 8 veckor samanlagt under året och jag tänker på inredning, renovering och smarta lösningar inne och ute 52 veckor om året.

Förutom en del pågående projekt i stugan, har vi ett nytt projekt pågång hemma i vår lägenhet. Vi har funderat på det länge, men har nu i stort sätt bestämt oss för att flytta vårt kök till ett annat rum. Det skulle göra så mycket för vår lägenhet, och framförallt skulle vi få ett till sovrum. Det här ska få ta sin tid, vi sitter inte i sjön, och det känns viktigt att köket blir helt i vår smak samtidigt som det ska passa i ett sekelskiftsrum. Mer om detta kommer. 

Med brist på bilder fån stugan i den här datorn bjuder jag istället på en bröllopsbild!

Foto: Matteus Zablocki

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Pysselgumman

Vad trevligt att du bloggar igen, jag har saknat att läsa din blogg!

2011-11-01 @ 06:52:25
URL: http://bodil.pysselgumman.se
Postat av: Pernilla

Åhh vad kul med ett nytt inlägg! =) jag har väntat! Spännande att flytta köket, vilket projekt! Vilket rum ska ni flytta det till?

Hoppas vi ses nåt snart. Hojta till om ni kommer uppåt nåt! Kram!

2011-11-05 @ 22:11:13
URL: http://pernillaohlsson.wordpress.org
Postat av: Kajsa

Kjusebotorp is back!! Jag ser med spänning fram emot att se era framsteg i både hus och lägenhet. Blir såå inspirerad av era projekt....behöver det inför vårt "lilla" projekt framöver. Kram

2011-11-08 @ 13:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0