Påsktider och första arbetartagen

Under påsken var vi uppe i stugan första gången sen den blev vår. Vi började med att träffa säljaren ute vid torpet för att gå igenom lite praktiska saker och ta en kopp kaffe. Resten av helgen blev mycke jobb, men på ett roligt sätt! Vi tömpe huset på virke, fällde träd (knappast vi, men Johans snälla pappa=)), eldade en massa och tog ner tapeter och tak i huset, helt enkelt en riktig rivarhelg. Det bästa var att vi fick besök och hjälp av hela stora familjen och vänner!


Jag blundar, men det är bara för att jag njuter av den första solen som ägare =)


Vi firade med en flarra champange till lunchen, var ju tvugna att skåla in köpet på plats!


Sen började arbetet.. Här håller jag o Johan på att köra upp allt virke från huset till ladan, som tur var fick vi låna Göstas söta traktor!


På långfredagen fick vi massor hjälp! Här är Weine med motorsågen i högsta hugg!


Mamsen&Papsen kom med korv sedan blev det årets första grillning!


Nicko&Vincent, så söta =)


Skulle jag välja en av dessa att anställa ligger ju Catrin bra till, syskonen Stedt är mer kaffeintreserade =)


På påskafton kom Cissi&Oscar och Kestin&Weine på besök! Då grillades det foliepaket med torsk och grönsaker i den storstora elden, smakade mkt bra!

Helt enkelt en fantastisk första helg i Kjusebotorp!

Kommentarer
Postat av: Emeli

Fina bilder! Lite besviken att du inte verkar så sugen på att anställa mig. Jag slet ju den dagen!



Hoppas allt är bra med er!



Kram Emeli

2010-04-27 @ 11:42:16
URL: http://emelisgronagata.blogg.se/
Postat av: Ellen

Emeli du vet var du ska vända dig om du behöver jobb i sommar =)

2010-04-28 @ 09:00:40
Postat av: Anonym

Tack, det var det jag ville höra! Ring mig vid nästa eldning.. I BE THERE!

2010-04-29 @ 23:12:05
Postat av: Ellen

Du missade en eldning i helgen, fy va det brann! Men kanske blir en kisti. också om det inte är för torrt, då är du given!

2010-05-04 @ 12:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0